Mortal Kombat 11 جدیدترین نسخه از این سری بازی خشونت آمیز و محبوب است که هفتهی گذشته منتشر شد و توانست همانند نسخههای قبلی خود محبوبیت زیادی را بدست آورد. این نسخه از بازی که توسط موتور ویرایش شدهی Unreal Engine 3 ساخته شده است، توسط QLOC برای پلتفرم PC توسعه یافته است و هماکنون زمان آن است تا عملکرد فنی این بازی را بر روی PC هایی با مشخصات مختلف بررسی نماییم. برای آنالیز بازی Mortal Kombat 11 ما از یک پردازنده Intel i7 4930K و ۱۶ گیگابایت حافظهی رم DDR 3، کارت گرافیکهای AMD’s Radeon RX580 و RX Vega 64, NVIDIA’s RTX 2080Ti, GTX980Ti, GTX980Ti، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و درایورهای کارت گرافیک GeForce driver 430.53 و Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.4.3 استفاده کردیم.

آنالیز گرافیکی Mortal Kombat 11
QLOC خوشبختانه تنظیمات گرافیکی بسیار خوبی را برای بازی قرار داده است. بازیکنان میتوانند کیفیت تکسچر، Anti-Aliasing، Anisotropic Filtering, نورپردازی، Ambient Occlusion، ذرات و میزان سایه را تنظیم نمایند. همچنین تنظیماتی برای میزان Bloom و Motion Blur قرار داده شده است. متاسفانه بازی از قابلیت DSR پشتیبانی نمیکند و کسانی که دوست دارند تا بازی را با کیفیت ۴K تجربه نمایند اما رزولوشن مانیتورشان ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p است، مجبور هستند تا رزولوشن دسکتاپشان را بر روی ۴K قرار دهند مگرنه تنظیمات رزولوشن ۴K در بازی ظاهر نخواهد شد.
برای آنالیز این بازی بر روی پردازندههای مختلف، ما از دو پردازنده دو هسته ای و چهار هسته ای استفاده کردیم و خوشحالیم که گزارش دهیم، بازی حتی برروی پردازنده شبیه سازی شدهی دو هستهای به خوبی اجرا میشود. به همین سبب، شما نیاز به یک پردازنده خیلی عالی برای تجربهی این بازی مبارزهای ندارید.

تنظیمات گرافیکی بازی Mortal Kombat 11
حال شاید شنیده باشید که قسمت The Krypt، فیتالیتیها، فیتال بلوها و کات سینهای بازی برروی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده اند. برای این مشکل، ما این مود را پیشنهاد میدهیم که باعث میشود این قفل برداشته شده و بازی در تمام قسمتها عالی اجرا شود. وقتی ما با استفاده از این مود قفل فریم ریت بازی را برداشتیم، قادر بودیم که بازی را با فریم ریت ۶۰ برروی کارت گرافیک RTX2080Ti و در تنظیمات ۱۴۴۰pو آلترا اجرا نماییم. اما در ادامه شاهد تیک زدنهای رو اعصاب و مشکل سازی بودیم. این مشکل البته مخصوص بخش The Krypt است که به افتضاحترین شکل ممکن بهینه سازی شده است (یا نشده است) و پیشنهاد میدهیم که بگذارید در همان حالت ۳۰ فریم بماند.

خبر خوش دیگر برای پی سی گیمرها این است که حتی به یک کارت گرافیک خیلی قدرتمند نیز برای تجربهی این بازی در بالاترین تنظیمات نخواهید داشت و کارت گرافیک AMD Radeon RX580, Vega 64, NVIDIA GTX980Ti و RTX2080Ti ما هیچگونه مشکلی را در اجرای بازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه نکردند.
در رزولوشن ۱۴۴۰p نیز سه تا کارت گرافیک استفاده شده توسط ما توانستند تا یک تجربهی نرم و روان را در ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نمایند. بدون شک، Mortal Kombat 11 یکی از زیباترین جلوههای بصری و گرافیکها را در بین تمامی بازیهای هم سبک خودش دارد. Mk11 به دلیل پیشرفت بسیار عالیای که در نورپردازی و سیستم سایه داشته است، بسیار زیباتر از نسخهی قبلی خود به نظر میرسد. تمامی شخصیتها بسیار با جزئیات و عالی کار شدهاند و بازی در زمان اجرای فیتالیتیها و فیتال بلوها حتی زیباتر از قبل نیز میشود. همچنین مانند Mortal Kombat XL، محدودیت استفاده از محیط بازی نیز وجود دارد.

نسخهی PC بازی Mortal Kombat 11 میتوانست به سادگی یکی از بهینهترین بازیهای این پلتفرم باشد، اما از مشکلات مسخرهای رنج میبرد. حتی در بعضی مواقع در حین آنلاین بازی کردن، بازی دچار مشکلاتی میشود که به هیچ وجه نمیتوان آن را تحمل کرد. داستان زمانی مسخرهتر میشود که سازندگان به سادگی میتوانستند با توجه یکسان به نسخهی PC و کنسولی، از این مشکلات جلوگیری کرده و تجربهی روانتری را ارائه دهند، اما این کار را نکردهاند.
در آخر، در حالی که بازی نیازمند به سیستم خیلی غول و یا قدرتمندی برای اجرا نیست، اما دارای مشکلاتی است که QLOC باید برای رفع آن ها دست به کار شود. اما نکتهی خوبی که در نسخهی PC بازی قرار گرفته است، تنظیمات مربوط به شخصی سازی دکمهها میباشد که به شما اجازه میدهد تا به بهترین نحو ممکن آن را شخصی سازی کرده و در هنگام بازی کردن از دکمههای نا هماهنگ عذاب نکشید. اگر QLOC زحمت بکشد و مشکلات باقی ماندهی بازی را برطرف نماید، به سادگی میتوانیم بگوییم که بهینهترین بازی فایتینگ تاریخ را بر روی PC شاهد خواهیم بود. تا ترجمهی آنالیزهای بعدی توسط تیم پی سی اسپات بدرود.
منبع: DSOGaming