بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ بود که به تازگی عرضه شد و توانست نمرات خوبی را از سوی منتقدین و طرفداران بازی در سایت متاکریتیک دریافت کند. این بازی که توسط استودیو From Software یعنی سازندگان سری بازی Dark Souls و Bloodborne توسعه داده شده است، از موتور ارتقا یافته بازی Dark Souls 3 استفاده می‌کند. بازی هم‌اکنون به صورت رسمی عرضه شده است و تیم DSOGaming به تازگی به بررسی عملکرد این بازی بر‌روی پلتفرم PC پرداخته است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

همه چیز در مورد دنیای تاریک بازی Sekiro: Shadows Die Twice

 

برای انجام این آنالیز، ما از یک پردازنده Intel i7 4930K (اورکلاک شده تا ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR3 با سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز، کارت گرافیک‌های AMD’s Radeon RX580 و RX Vega 64، NVIDIA’s RTX 2080Ti, GTX980Ti و GTX690 و همچنین آخرین نسخه ویندوز ۱۰ استفاده کردیم. همچنین ما درایور کارت‌های گرافیک خود را برای کارت‌های انویدیا به GeForce driver 419.35 و برای کارت‌های اِی اِم دی به به Adrenalin 2019 Edition 19.3.3 ارتقا دادیم. اما متاسفانه انویدیا هیچگونه قابلیت SLI برای آخرین آپدیت خود در نظر نگرفته بود و بنابراین، کارت گرافیک GTX 690 ما بسیار شبیه به یک GTX 680 رفتار می‌کرد.

آنالیز بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر روی PC
آنالیز بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر روی PC

استودیو From Software تنظیمات گرافیکی قابل احترام و خوبی را برای بازی در نظر گرفته است. پی سی گیمر‌ها می‌توانند تنظیماتی مانند کیفیت تکسچر‌ها،  SSAO، مقدار Depth of Field، موشن بلور (Motion Blur)، روشنایی سایه‌ها‌ (Shadows Lightning)، افکت‌ها، و تنظیماتی مانند Volumetric، Reflections، کیفیت آب و میزان Shader را به دلخواه تنظیم نمایند.

همانند Dark Souls 3، بازی Sekiro: Shadows Die Twice نیز از راهنما‌های کلیدی مخصوص کیبورد و موس خوبی بهره می‌برد (موردی که بعضی از سازندگان در بازی‌ها به آن توجه ندارند و به جای دکمه‌های مربوط به PC، شاهد نشان دادن دکمه‌های گیم پد‌ها هستیم که بسیار عذاب آور است).

شما‌ ‌می‌توانید تنظیمات مربوط به گرافیک (Graphic Option) و کنترل بازی (Input Device Option) را مشاهده نمایید:

بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر‌روی میزان فریم دهی ۶۰ قفل شده است (راهنمای چگونگی باز کردن این قفل را در پی سی اسپات بخوانید)، و بسیاری از کارت‌ گرافیک‌هایی که ما برای این آنالیز استفاده کردیم، قادر بودند تا این بازی را با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با حداکثر تنظیمات، به بهینه‌ترین شکل ممکن و به صورت ۶۰ فریم در ثانیه ارائه دهند.

همچنین عده‌ای از طرفداران و بازیکنان گزارش داده‌اند که این بازی دارای بعضی از مشکلات از جمله تیک زدن‌ها و افت فریم‌های گاه به گاه است که ما این ‌چنین موردی را مشاهده نکردیم و بازی به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود.

تست بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر‌روی کارت گرافیک‌های مختلف
تست بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر‌روی کارت گرافیک‌های مختلف

اما در صورتی که بازی فشار خاصی را به کارت گرافیک نمی‌آورد، اما بیشتر از ۴ تا پردازنده لازم است تا بازی به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرا شود. From Software یک پردازنده Intel Core i3-2100 را به عنوان حداقل پردازنده لازم و یک Intel Core i5-2500K را به عنوان پردازنده پیشنهادی ذکر کرده است، اما ما با جرئت به شما می‌گوییم که اگر پردازنده ضعیفی دارید، قادر به لذت بردن از بازی نخواهید بود.

برای پی بردن به این مساله که بازی بر‌روی پردازنده‌های مختلف چه عملکردی دارد، ما دو پردازنده مختلف دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای را برای آنالیز انتخاب کردیم. همچنین ما از مود باز کردن قفل فریم ریت استفاده کردیم تا نتایج مشخص‌تر و دقیق‌تری را دریافت کنیم (استفاده از مود هیچگونه مشکلات خاصی را بوجود نخواهد آورد، پس با خیال راحت استفاده کنید).

حتی با اینکه ما تنظیمات Hyper Threading بازی را غیر فعال کرده بودیم، اما پردازنده دو هسته‌ای ما همچنان قادر به اجرای بازی نبود و بازی به شدت تیک می‌زد. زمانی که Hyper Threading را روشن کردیم، توانستیم حداقل ۸ فریم و به طور معادل، ۱۹ فریم را در وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ دریافت کنیم.

تست بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر‌روی پردازنده‌های مختلف
تست بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر‌روی پردازنده‌های مختلف

اما در حالی که پردازنده دو هسته‌ای ما قادر به درست اجرا کردن بازی نبود، ما پای پردازنده چهار هسته‌ای خود را نیز وسط کشیدیم و این بازی را بر‌روی آن تست کردیم. در نتیجه، با اینکه Hyper Threading نیز خاموش بود، توانستیم حداقل فریم ۳۵ و میانگین ۴۰ فریم را دریافت کنیم (درحالی که تمام ۴ هسته با حداکثر توان در حال کار بودند). اما زمانی که ما Hyper Threading را روشن کردیم، به صورت کاملا عجیبی فریم ریت بازی بالا رفت و به حداقل ۱۱۲ فریم و میانگین ۱۳۱ فریم در ثانیه رسید. این یک تفاوت بزرگ است. در نتیجه ما پیشنهاد می‌کنیم که برای این بازی خاص، حتما Hyper Threading را روشن نمایید.

در حال که وضوح (رزولوشن) را بر‌روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و تنظیمات را در حداکثر قرار داده بودیم، مشاهده کردیم که GTX980Ti ما عملکرد مشابهی با AMD Radeon RX Vega 64 دارد. در وضوح ۲۵۶۰×۱۴۴۰، کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 ما عملکرد بهتری را از GTX980Ti نشان داد. البته هردوی این کارت‌ها توانستند فریم ریت ۶۰ را در بالاترین تنظیمات ارائه دهند، اما تنها کارتی که توانست در کیفیت ۴K حرفی برای گفتن داشته باشد، کارت NVIDIA GeForce RTX2080Ti بود.

تست بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر روی رزولوشن‌های مختلف
تست بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر روی رزولوشن‌های مختلف

از نظر گرافیکی، Sekiro: Shadows Die Twice عملکرد بهتری را از Dark Souls 3 از خود به نمایش می‌گذارد. اما آن‌قدر‌ هم نتوانست مارا تحت تاثیر قرار دهد. صحنه‌های جالبی را در این بازی مشاهده کردیم که یکی از آن‌ها مربوط به صحنه‌ی چمن‌ها در مقدمه‌ی بازی و یک سری تخریب‌های جالب بودند. Sekiro از نظر بصری بسیار بهتر از Dark Souls 3 جلوه می‌کند، اما نمی‌تواند رقیب جدی‌ای برای سایر عناوین بزرگ و یا AAA نسل فعلی باشد.

به صورت کلی، Sekiro: Shadows Die Twice عملکرد بسیار خوبی بر‌روی پلتفرم PC دارد و یکی از بهینه ترین عناوین حال حاضر است (در صورتی که آن‌را بر‌روی یک پردازنده دو هسته‌ای اجرا نکنید!). البته هیچ تنظیماتی مربوط به VSync و همچنین تنظیم حالت Borderless window در بازی وجود ندارد. حرکت موس نیز یه مقدار عجیب بود. بازی همچنین برای خوب اجرا شدن در تنظیمات بالاف به یک کارت گرافیک گران قیمت و عظیم نیاز ندارد و همچنین برای موس و کیبورد بسیار بهینه شده است. چیزی که روشن است، این است که Sekiro یکی از بهینه شده ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ بر‌روی PC نیست! اما بسیار و بسیار بهینه‌تر از Dark Souls 3 و NiOH و تمام عناوین اخیر شرکت Koei Tecmo می‌باشد.

منبع: DSOGaming

پی سی اسپات در تلگرامپی سی اسپات در اینستاگرام
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط Arch Angel
  • Mortal Kombat 11

    آنالیز عملکرد فنی بازی Mortal Kombat 11 بر روی PC

    Mortal Kombat 11 جدیدترین نسخه از این سری بازی خشونت آمیز و محبوب است که هفته‌ی گذشته منتش…
بارگذاری بیشتر در آنالیز فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =

همچنین ببینید

جورج آر آر مارتین در حال همکاری با یک استودیو ساخت بازی ژاپنی است

دیروز بود که آخرین قسمت از سریال محبوب و فوق‌العاده Game of Thrones پخش شد و طرفداران با د…